/Files/images/7.jpg /Files/images/DSC02378.JPG


Головні завдання психологічної служби

1. Підвищення психологічної культури педколективу та утворення стабільного психологічного клімату;

2. Допомога вихователям у забезпеченні особисто-орієнтованого підходу до кожної дитини з урахуванням індивідуально-психологічних особливостей дітей при організації їх виховання та навчання;

3. Психологічна допомога малюкам, які вперше прибули до дитячого садка в адаптації до нового середовища;

4. Психологічна робота з психопроблематичними дітьми – діагностична та корекційно-розвивальна робота з дітьми, які потребують підвищеної уваги, виявлення та усунення психологічних причин відхилень у розвитку;

5. Виявлення готовності дітей 6го року життя до навчання у школі та розвиток пізнавальних процесів;

6. Консультаційна робота, надання практичних рекомендацій адміністрації ЗДО, вихователям та батьками щодо психологічних проблем виховання дітей.

7. Повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу під час військової інтервенції Росії до України.

Пріоритетні напрямки та зміст діяльності психологічної служби в роботі з дошкільниками

1. Адаптація дітей до закладу дошкільної освіти.

1.1. Профілактика дезадаптації

• Бесіди та знайомство з батьками дітей;

• Анкетування батьків, збір анамнезу;

• Психологічна просвіта батьків;

• Психологічна просвіта педагогічного колективу;

• Індивідуальне консультування батьків про шляхи допомоги дитині в адаптації;

• Надання аналітичного звіту про організацію профілактики дезадаптації.

1.2. Контроль за адаптацією новоприбулих дітей

• Відвідування занять та спостереження за дітьми.

• Психологічна діагностика емоційного стану дітей.

• Бесіди з вихователями з метою виявлення дітей, які мають ознаки дезадаптації.

• Розробка рекомендацій батькам, вихователям.

1.3. Психологічний супровід дітей раннього віку 1-3 років

• Спостереження за психічним розвитком дитини під час перебування у дошкільному закладі.

• Консультування батьків з питань розвитку мовлення, предметної діяльності. дитини, спілкування з однолітками та дорослими, ігрових рухів.

• Розробка та надання рекомендацій вихователям.

1.4. Профілактика загострення кризи 3-х років

• Діагностика психічних вікових новоутворень та виявлення порушень у розвитку.

• Спостереження за поведінкою та емоційним станом дітей у групі.

• Бесідизвихователями про вікові та індивідуальні особливості.

• Розвивальні заняття з дітьми щодо розвитку основних психічних функцій та корекції розладів.

• Консультування батьків про допомогу дитині в подоланні кризових виявів та особливості виховання дитини 3-х років.

• Проведення занять з розвитку психічних функцій, навичок спілкування, пізнавальних процесів, емоційної сфери.

• Розвиток статевої ідентичності.

2. Психологічна підготовка дітей до школи

2.1. Вивчення готовності дітей до школи.

• Психодіагностичне обстеження готовності до школи дітей 5-6 річного віку.

• Складання загальної відомості готовності дітей до школи.

• Розробка рекомендацій вихователям та батькам щодо супроводу дітей.

• Складання індивідуальних та групових розвивальних та кореційних програм.

• Визначення ступеню соціалізації дошкільників.

• Повторна психодіагностика.

• Складання психологічних характеристик для школи.

• Надання аналітичного звіту про організацію роботи з майбутніми першокласниками.

2.2. Допомога у розвитку функцій, необхідних для навчання у школі.

• Побудова індивідуальних та групових занять із дітьми, які потребують розвитку шкільної зрілості з аспектів:

- розвиток пізнавальних інтересів, допитливості, довільності

- розвиток мисленевих операцій: аналізу, синтезу, класифікації, порівняння тощо;

- корекція рис характеру - пасивності, боязливості, замкнутості.

• Консультування вихователів щодо побудови програм індивідуального розвитку дитини.

• Надання аналітичного звіту про психологічну готовність дітей 5-6 років до навчання у школі

3. Оптимізація освітнього процесу.

3.1. Оптимізація освітнього процесу.

• Вивчення психологічного клімату в педагогічному колективі.

• Вивчення взаємин у дитячому колективі.

• Консультації та рекомендації вихователям за проблемами.

• Добір розвивальних ігор та вправ для дітей.

• Допомога у налагодженні контактів з батьками.

3.2. Участь у роботі атестаційної комісії .

• Психодіагностика вихователів, які атестуються.

• Консультації та рекомендації вихователям, які атестуються.

3.3. Психологічна просвіта.

• психолого-педагогічні семінари для вихователів.

• консультації, практичні рекомендації для батьків та вихователів.

3.4. Робота з вихователями

• вивчення індивідуальних особливостей педагогічних працівників

• вивчення професійних та особистісних якостей

• вивчення психологічного клімату у педагогічному колективі закладу..

4. Методична робота

4.1. Підготовка (розробка) навчальних, корекційних і розвивальних програм з розвитку пам'яті, уваги, мислення, сприймання.

4.2. Підготовка (розробка) програм психодіагностичних досліджень для різних вікових груп:

- 3-4 роки;

- 4-5 років;

- 5-6 років;

4.3. Підготовка психодіагностичного інструментарію (тестових бланків, анкет тощо).

Кiлькiсть переглядiв: 894